Strona do poprawnego działania wykorzystuje technologie Cookies, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies

Najczęściej zadawane pytania

Ponieważ mamy olbrzymie doświadczenie i wsparcie najlepszych firm na świecie w branży motoryzacyjnej, a dodatkowo nam się po prostu chce :)Nie jesteśmy magikami tylko specjalistami branży automotive. Zdajemy sobie sprawę, że cena ma znaczenia, ale w przypadku samochodów klasy Premium nie powinna być ona wyznacznikiem wyboru usług danej firmy. W takim przypadku liczy się jakość oraz dostępność. Nie konkurujemy cenami, ale właśnie jakością.

Jesteśmy firmą, która powstała z pasji, a nie chęci szybkiego wzbogacenia się kosztem „niepewnego” produktu. Motto naszej działalności to „po pierwsze klient”. Co to oznacza? Jesteśmy mocno skupieni na potrzebach klienta oraz modyfikowaniu jego pojazdu tak, aby uzyskał maksymalne zadowoleniu, radość i frajdę z jazdy.

Nie wykonujemy usług, które muszą być wykonane lub bez których samochód nie pojedzie. Wręcz przeciwnie, oferujemy produkt, który ma wzbogacić i dostarczyć jeszcze więcej pozytywnych wrażeń podczas jazdy BMW :). Jesteśmy skoncentrowani na dostarczaniu najwyższej jakości produktów, ponieważ mamy świadomość, że tylko w ten sposób osiągniemy długoterminowe cele, które sobie wyznaczyliśmy.

Współpracujemy z najlepszymi ekspertami na świecie i nie akceptujemy półśrodków. Dysponujemy niemalże doskonałym wsparciem technicznym, które z dnia na dzień poprawiamy i dostosowujemy do potrzeb naszych kontrahentów.

Czas reakcji w przypadku problemów lub reklamacji jest kluczowym elementem dobrego wsparcia technicznego nad którym pracujemy niemalże 24/7. Eksperci, którymi się otaczamy są z nami w ciągłym kontakcie i reagują na zgłoszenia niemalże natychmiast, dlatego żaden problem nie pozostaje nierozwiązany.

Nasi inżynierowie, którzy „modyfikują” nam mapy silników niemalże każdego samochodu, są ekspertami w swojej dziedzinie. Mają ponad 17-to letnie doświadczenie w „chiptuningu”. Oznacza to tyle, że napisany przez nich program jest zwyczajnie najwyższej jakości.Nie oznacza to, że nie używają hamowni do opracowania tzw. Stage (1,2,3,4). Oczywiście robią to, co więcej pojazdy, które są strojone przez nich pierwszy raz są dogłębnie analizowane pod względem wydajności i wytrzymałości przy użyciu zaawansowanych narzędzie pomiarowych. Mówiąc w uproszczeniu – wiemy o ile możemy podnieść moc w Twoim pojeździe, ponieważ mamy zbadaną wytrzymałość podzespołów przez naszych inżynierów. Stąd nasze strojenia są już wielokrotnie przetestowane niemalże na identycznych pojazdach i baza pozostaje bardzo podobna do tej, której użyjemy w Twoim pojeździe.

Wyprzedzając Twoje pytanie, które na pewno chciałbyś tutaj zadać i które brzmiałoby: „Ale to wy stroicie indywidualnie czy wgrywacie gotowce”? Nie ma czegoś takiego jak gotowiec, dopóki nie pobierzesz go z „Chomika” czy innego podejrzanego źródła. Mamy opracowane najwyższej jakości Stage 1 dla wszystkich BMW i sama baza niewiele się zmienia. Tak to działa gdy jedziesz do tunera z hamownią, gdy po raz setny pojawia się u niego to samo autko to baza jest identyczna, jest ona punktem wyjścia. Oczywiście zawsze musimy dostosować ją do auta, chociażby do jego „licznika” ;). Jeśli widzimy w pojeździe duży przebieg to dodatkowo bardzo skrupulatnie diagnozujemy go pod kątem ewentualnego problemu wydajnościowego układu paliwowego, turbiny, tzw. nieszczelności dolotowych czy sprawności przepływomierza. Po takiej diagnozie wiemy czy możemy „dorzucić do pieca” czy lekko „zejść” np. z samym paliwem.

Należy również wziąć pod uwagę, że w 99% pracujemy z samochodami BMW i przerabiając od kilkuset do tysiąca tych pojazdów rocznie wiemy „co i z czym się je”.

Posiadamy oryginalne narzędzia diagnostyczne, testery oraz zaawansowane oprogramowanie, które jest w stanie wykryć nam najmniejsze odchyły od normy w nowoczesnych samochodach. Warto też dodać, że hamownia pokaże nam, że tylko TU i TERAZ samochód generuje taką moc i TYLKO NA TEJ HAMOWNI. Moc nie jest „zero jedynkowa”, na jednej hamowni będzie ona zupełnie inna niż na drugiej.

Latem, gdy jest cieplej może być niższa, zimą wyższa, wysoko w górach czy w dolinach również inna, ze względu na ilość tlenu. Moc samochodu nie jest statyczna i ciągle się zmienia ze względu na szereg czynników takich jak temperatura, paliwo, ciśnienie etc…

Jeżeli chodzi o właściwe wskazania na hamowni to sam pomiar ma tutaj duże znaczenie, a także sama intencja diagnosty, który pojazd „hamuje”.
Zmiana nawiewu na hamowni może zaniżyć lub zawyżyć wynik o kilka KM/Nm. To samo jest z dociążeniem samochodu, to jak mocno dociążymy „zapniemy samochód pasami” ma kolosalne znaczenie. Można dowolnie zmanipulować taki pomiar i tak naprawdę nie do końca będzie wiadomo jaką moc mamy w aucie. Diagnosta, który robi pomiar może przestawić parametry hamowni tak, aby wyszło np. 20 KM więcej lub mniej i to bez żadnego wysiłku.

Informacja, że hamownia to odwzorowanie dobrej jakości programu jest mocno nieprawdziwe i niestety można włożyć to między bajki. My podajemy zawsze moc po modyfikacji w przybliżeniu, ale z dokładnością do +-5 KM na podstawie ok. 20 identycznych „hamowanych” samochodów przez naszych tunerów na bardzo wysokiej klasy hamowniach. Poświęcają oni bardzo dużo czasu na dopracowanie „Stage’y” do perfekcji, tak aby wszystkie wartości parametrów były w bezpiecznych granicach, a autko cieszyło bezawaryjnością tak samo jak w serii.

Nigdy nie przesuwamy limiterów temperaturowych dzięki czemu nie ma ryzyka, że czegoś będzie za dużo i zrobi się niebezpiecznie. Nasi tunerzy „stroją” samochody nawet zdalnie do motosportu w innych krajach, a korekty robią na podstawie logów otrzymanych od ludzi, którzy sa przy samochodzie. W naszym przypadku działa to identycznie. Logi z naszego komputera, wysłane do naszych inżynerów, są materiałem na podstawie którego robią korekty. Pomijając całą powyższą kwestię zawsze można w własnym zakresie sprawdzić wynik na dowolnej, lecz dobrej jakości hamowni i potwierdzić to co mówimy. Oczywiście wynik będzie właściwy, gdy intencja tunera będzie fair, a nie mająca na celu zaniżenia wyniku.

Jeśli chodzi o zachowanie gwarancji przy kodowaniach, to raczej żadnego problemu być nie powinno. Aktywujemy, a raczej zmieniamy wartości funkcji wbudowanych w samochodzie. Przykład systemu Star-Stop. W dużym uproszczeniu przyjmuje on dwie wartości 0 lub 1. W Europie domyślnie jest ustawione 0, a wciskając przycisk dezaktywacji ustawiamy wartość 1.Na innych kontynentach lub krajach domyślnie ustawione jest 1 inaczej niż w Europie. A zatem nie znajdujemy logicznego uzasadnienia odmówienia gwarancji, gdy zmienimy te wartości komputerem. Aktywowaliśmy już tego typu usługi mnóstwo razy i nigdy problemu nie było. Trzeba sobie zawsze zdawać sprawę, że dealer może różnie zareagować na modyfikacje w pojeździe na gwarancji. Z doświadczenia jednak obserwujemy, że problemów nie ma więc nie wiemy dlaczego miałoby się to zmienić.

Znamy przypadki wymiany gwarancyjnych jednostek nawigacji po naszych aktywacjach CarPlay, Screen Mirroring z różnych przyczyn niemających związku z modyfikacją. Dealer wymieniał jednostki nawigacyjne bezpłatnie w ramach gwarancji i nigdy problemy nie było. Oczywiście proszę mieć na uwadze, że to nie my jesteśmy gwarantem i nie możemy odpowiadać za ewentualne problemy ze strony dealera BMW.Należy jednak pamiętać, że dealer nie może odebrać gwarancji na cały pojazd, ze względu na modyfikację w radiu/nawigacji. Może ewentualnie mieć roszczenia finansowe dotyczące samej jednostki np. (radia) w przypadku aktywacji CarPlay, jeśli byłby jakiś problem, a nie całego samochodu. Z jednej strony jest to ingerencja w oprogramowanie radia, a z drugiej po prostu włączenie funkcji, która i tak już jest w tym radiu lecz pozostaje nieaktywna. Jak wspomnieliśmy, z doświadczenia jednak widzimy, że problemów nie ma więc nie wiemy dlaczego miałoby się to zmienić.

Jeśli chodzi o zachowanie gwarancji przy aktywacji czytania znaków to zakupujemy licencje/kod FSC bezpośrednio w BMW AG, pod VIN samochodu. Jest to oryginalny kod do kamery KAFAS znajdującej się w samochodzie taki sam jaki byłby zaimplementowany na etapie produkcji samochodu. A więc jesteśmy niemalże pewni, że żadnego problemu być nie powinno. W innym przypadku BMW AG nie sprzedawałoby tych kodów.

Aktualizacja pojazdu polega na podłączeniu do samochodu oryginalnego narzędzia diagnostycznego BMW ICOM NEXT, które posiadamy, takiego samego jakiego używa się w ASO. Samochód łączymy z oprogramowaniem i po przeskanowaniu wiemy czy samochód wymaga aktualizacji.Oprogramowanie jest oryginalne

Pytanie o co dokładnie Państwo pytają. Na modyfikację tak, na samochód nie ;).Co to oznacza? Nie jesteśmy producentem pojazdu, nie „siedzimy” w silniku i jego osprzęcie, nikt nie wie kiedy coś w samochodzie ulegnie uszkodzeniu i my nie jesteśmy wyjątkiem ;).

Samochody się po prostu psują bez względu czy są zmodyfikowane czy nie, czy posiadają „chiptuning” czy nie. Nie ma to znaczenia. Nie możemy odpowiadać za to, że samochód uległ awarii, ale jesteśmy pewni, że nie będzie to spowodowane naszą modyfikacją. Na nasze modyfikacje dajemy dożywotnią gwarancję, zawsze tak było i zawsze tak będzie.

Jeśli chodzi „chiptuning” i zachowanie gwarancji to na to pytanie nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć wprost. Byłoby wspaniale powiedzieć, że nie stracą Państwo gwarancji, ale nie możemy tego zrobić tylko i wyłącznie dlatego, że nie jesteśmy gwarantem.Modyfikacja od strony oprogramowania nie pozostawia śladu w przypadku samochodów serii Exx i Fxx, ale producent może ma inne sposoby na sprawdzenie czy samochód ma zmodyfikowaną mapę silnika, których nie znamy i nie zna nawet dealer. Nie słyszeliśmy o takowych rozwiązaniach, ale nie możemy być pewni czy takich nie ma lub nie będzie w przyszłości. Znamy przypadki, gdzie samochód z naszą modyfikacją silnika miał wymieniane elementy silnika na gwarancji oraz osprzęt taki jak EGR, chłodnica spalin, turbiny i inne podzespoły jednostki napędowej i nie było problemu. Jednak decyzja o modyfikacji musi być w 100% świadoma i podjęta przez klienta.

Proszę też pamiętać, że zawsze możemy wgrać oryginalne oprogramowanie kasujące modyfikację i przywracające tzw. „serię”, czyli oryginalne oprogramowanie (mapę), fabryczne silnika.

Silnik jest elementem eksploatacyjnym, który podlega ciągłemu zużyciu. Modyfikacja mapy silnika (tzw. chiptuning) nie wydłuża życia podzespołów eksploatacyjnych i nie czyni samochodu bezawaryjnym. Przy złej eksploatacji lub wadach konstrukcyjnych samochodu i tak dojdzie do awarii, a przeprowadzona modyfikacja nie ma tutaj znaczenia. Jeśli coś w samochodzie ma się uszkodzić to i tak się uszkodzi bez względu na modyfikację.Prosimy pamiętać, że więcej szkody dla silnika można zrobić wydłużając interwały serwisowe niż wykonując modyfikację. Dlatego zalecamy zawsze wymianę oleju (bez względu na obecność chiptuningu) w przedziałach 10-12 tys., a nie zgodnie z zaleceniami producenta co 30 tys. km.

Oczywiście, w dowolnym momencie, czy to przy sprzedaży samochodu, oddaniu go po zakończonym leasingu, wynajmie czy też z powodu jakiejś awarii. Zawsze możemy przywrócić wszystkie seryjne ustawienia, od kodowań na cofnięciu „chiptuningu”, poprzez wgranie fabrycznego oryginalnego oprogramowania kończąc.

Istnieje szansa, że podczas szczególnej akcji serwisowej ASO będzie zmuszone wgrać nowe oprogramowanie do samochodu, a tym samym nieświadomie skasuje częściowo lub w całości wszystkie modyfikacje i kodowanie przez nas wykonane. Jednak bez obaw, w takim przypadku przywrócimy wszystko i w większości bezpłatnie. Wszystko zależy oczywiście od usług jakie były wykonane oraz miejsca ponownego spotkania. Jeżeli z jakiegoś powodu zostanie zaktualizowany sterownik silnika / skrzyni biegów, będziemy zmuszeni wykonać ponowną modyfikację w tym sterowniku, na bazie nowego oprogramowania. Koszt takiej korekty jest indywidualnie ustalany w zależności od zakresu aktualizacji, wersji silnikowej czy roku produkcji samochodu.